Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-08, 23:37 #15
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Det går inte att undvika, men det är bara några få procent av befolkningen som har den kreativitet och mod som gör att resten av befolkningen kan ha ett arbete att gå till varje dag.

Observera att jag defenitivt inte syftar på typ direktörer och styrelseordföranden i t.ex. Vattenfall. Man behöver knappast vara kreativ eller modig för att driva det företaget med vinst. Vad som behövs är bara rätt partibok och kamrater.

Dagens riksdagspartier är i stort sätt likadana. Ingen av dem har någon vision. Ingen har något radikalt förslag som kan få mig att höja på ögonbrynen. Skattesystemet skulle behöva en ordentlig omkonstruktion. Ingen har det. De har endast några larviga justeringar här och där som inte kommer att förändra något.

Säg något parti som förstår småföretagares problem. De borgliga ylar om hur företagarvänliga de är, men de har inte den minsta gnutta hum om vilka administrativa och byråkratiska problem småföretagare lever med. De har inte den minsta aning om vad som skulle gynna eller skapa förutsättningar för folk att starta, företag och testa sina idéer.

Bara en sådan sak som preliminär skatt. Hur många som ska fylla i en F-skatteansökan har inte tänkt: "Hur fasen ska jag kunna betala skatt för inkomster som jag inte ens vet om jag kommer att få eller inte."

Nu ska jag inte uppta mer av er tid, för det skulle kunna gå att skriva om detta tills WN inte har något mer utrymme kvar på sin server.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat