Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
I och med att SSI sker på servern så märker inte sökmotorn något. Sökmotorn ser helt enkelt bara den output som servern genererar.
I dag har man mer eller mindre gått ifrån frames till fördel för SSI (eller include, mha asp, php eller liknande). Man uppnår samma enkelhet i underhåll och uppdateringar utan att ställa till det för varken sökmotorer eller besökare.
Då det gäller fördelar med frames, ur sökmotorsynpunkt, som hubbert är inne på så håller jag inte alls med. Jag tror till och med att det han beskriver kallas "enveloping" och ses definitivt som ett försök att lura sökmotorerna. Detta har ofta används som cloaking, där man skapat en framessida till varje sida och proppat den med nyckelord och jibberish i noframes. Att sedan mena att man får dubbelt så många sidor att optimera tror jag visst kallas för "site inflation", att helt enkelt få det att verka som att webbplatsen är större än vad den faktiskt är.
Se nu inte detta som något påhopp som det så ofta blir i detta forum. Jag menar det inte som ett påhopp, och om jag har missförstått vad hubbert menade så får han gärna förklara.
|