Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-07, 02:19 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by jonny@Mar 6 2006, 22:23
Du behöver inte nödvändigtvis ha 50% av bolaget för att ha kontrollen. Du kan dela upp aktierna i A och B-aktier som har olika rösträtt. Jag kommer inte ihåg hur mycket det får skilja i nya bolag, men en A-aktie kan vara värd åtminstone tio gånger så många röster som en B-aktie.

På så sätt kan du ha delägare men själv behålla kontrollen av bolaget.
Man kan oxo göra så här att du först skaffar en bra revisor, sen kan revisorn ta fram ett "begagnat" AB, som är vilande, som han själv varit revisor för i flera år så han vet vad det går för.

Jag har själv gjort så och då får du ett bolag som har 0 kr i tillgångar men eftersom du redan har en verksamhet som rullar in pengar så är det inget problem för du får då in kapitalet genom intäkter i stället, det funkar bra det oxo och verkar var aett bättr ealternativ för dig för då kan du behålla 100% av bolaget.

Ett begagnat bolag kan man få för så lite som 5000-10000 kr, ibland ännu mindre.

Kolla med min revisor Jan Ekeman på Revidea AB i Täby (www.revidea.se) han har hjälpt mig flera gånger. Hälsa från mig Conny Westh. En bra revisor är värd sin vikt i om inte guld så i alla fall aktier.

Det finns ingen anledning att du ska ge upp kontrollen i ditt företag i onödan.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat