Citat:
Håller med till viss del. Vad jag förstår kan man köra Habbo helt gratis, men det är klart att det blir ett tryck på att skaffa grejer.
|
Ja de är helt gratis att skaffa, men som sakt ska man ha pengar för möbler och sånna saker.
Och säg att din kompis pelle köper "jätte" snygga pixelkläder och Nisse tycker dom var jätte snygg, klart som bara den att han också vill ha det.
Men man ska inte säga nått imot dom som skapa de, de är helt klart en vinnande idé för dom verkar ju gå runt så.
Citat:
Vilket barn har inte egna pengar att spendera idag menar du?
|
Ja det är klart att dom har pengar, men jag tror endå att vissa barn (ska inte dra alla över en kant) går till sina föräldrar efter att dom har spenderat dem på t.ex. Habbo och säger att dom vill ha mera. Men de är ju också upp till föräldrarna att säga nej.
Citat:
Om dom hellre vill köpa en tjänst på nätet istället för en serietidning kan det ju i sig inte vara fel.
|
Nej verkligen inte, vill dom lägga sina pengar där så låt dom göra det. Men jag tror endå inte att en 13 åring har dom pengarn som behövs för att köra habbo fullt ut
Citat:
Åter till chipspåsen: Ingen skulle väl komma på tanken att anklaga en kioskägare för att dom är oetiska när dom lockar barn att lägga veckopengen på godis
|
Vänta du bara

en vacker dag kommer dom och säger de också.