|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Nov 2005
|
Jag har varit in och kollat på Habbohotel, och den sidan är dominerad av 12 - 16åringar.
Jag anser att de är sjukt vilka priser dom tar ut på just den sidan, för ska man t.ex. äga ett eget rum, så får man de av habbo, men ska man sedan köpa saker till rummet kostar det tre peningar, och du kan köpa 15 Habbo-mynt för 37.50 kr.
De vill säga att har du ett fullstort rum du vill möblera så skulle de gå på runt 100/200:- beroende på storleken på rummet.
Men de är inte bara där som pengarna ska in, säg t.ex. att du är på habbos mest befolkade ställe, Habbobadet. Där de finns en trampolin som du kan hoppa i. Där måste du köppa biljeter för X Habbomynt för att sedan kunna hoppa fem gånger.
Så hela den sajten går ut på att du ska spendera pengar överallt.
Och med tanke på att den är inriktad till barn/ungdomar så anser jag att de inte är rätt.
Jag har varit imot Lunarstorms PRO men där blir du inte lika tvingad att lägga ut pengar för att få göra nått. Det måste man dock göra på Habbo.
Jag såg inte plus så jag vet inte vad dom sa där, men jag ska ta en titt på de ikväll och se vad som dom tycker, och jag misstänker att de är i mina spår de också..
Att lägga 20:- på en chipspåse är en sak som man kanse gör max en gång i veckan, medan att lägga ut 20:- på ett communtiy som dom kanse kommer och säger efter 1dag igen att dom behöver mera pengar, njä. Låt dom bli vuxen och få egna pengar som dom kan spendera iställe.
|