Minderåriga får inte ingå avtal - och du har en skyldighet att kontrollera åldern.
Det är ju lite som att kränga sprit till småungar, och säga "De fick kryssa i en lapp att de handlade åt sina föräldrar".
Enligt mitt synsätt så finns det både lagliga och moraliska hinder mot detta. Är det värt att bli uthängd i media och på internet som en oseriös skojare. Jämför med habbo.se som är ett fullständigt oseriöst företag. En unge använde olovligt min mobiltelefon (som hans far hade i tjänsten när han jobbade för mig några dagar) och skickade ett betal-SMS för 15 kronor. Jag krävde att få tillbaka pengarna från habbo.se då ungen var minderårig och inte hade varken tillstånd eller laglig rätt att ingå avtal. De säger att de återbetalar endast om det är över 100 kronor på grund av omkostnader. Vi får se

Men vid snabb googling visar det sig att det finns mängder med sidor på internet där folk är fly förbannade på habbo, de uppmanar ungar till att ringa betalsamtal. De säger att det finns ett maxantal på samtal, men det gick ut på att man kunde ringa hur många betalsamtal som helst, men max 15 st (eller nåt sånt) av dem per vecka gällde. Så om du ringde 100 gånger så fick du betala för 100, men endast 15 st gav dig virtuella pengar på habbo.se
Seriöst? Nä...
Varför svärta ner sig själv och företaget för såna här saker?