Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-27, 11:47 #4
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
magic, tack! En del av kunderna har kanske detta problem, men eftersom det har uppstått så tvärt för bara några veckor sen (efter att ha funkar perfekt i minst ett par år) är jag lite tveksam.

Citat:
Originally posted by Andrres@Feb 27 2006, 10:57
Citat:
Jag använder inte IE själv, men vet hur man fixar problemet...
Hur fixar man det?
Har du kontaktat scripttillverkaren, dom kanske har en uppgradering.
Fixar och fixar... Egentligen menade jag att det finns en temporär lösning, dvs. att ändra i inställningarna så att alla cookies accepteras. Men detta är ju ingen långsiktig lösning utan bara nåt jag kan säga till kunder som hör av sig.

Scriptillverkaren har tyvärr försvunnit, så det finns ingen att kontakta. Men det kostade bara $49 och har som sagt funkat perfekt tills nu, så det är OK.

Problemet är att jag vill kunna lägga in köplänkar här och där i min vanliga hemsida och att man då skickas direkt till kundkorgen utan någon inloggning eller liknande. Med OSCommerce, ZenCart och liknande måste man vad jag förstår liksom bygga hemsidan runt en separat webbshop, och det funkar inte för mig. Eller har jag missförstått hur det funkar? Går det att använda ZenCart m.fl. enbart som en kundkorg och inte som en "storefront"?

Jag har lagt ned dagar, kanske veckor, på att kolla upp alternativ men inte hittat något som passar. Scriptet måste funka ihop med PayPal, skicka nedladdningslänkar automatiskt efter köp och det ska även gå att skicka länkar manuellt. Det får även gärna hantera affiliates, gift certificates och liknande.

Ibland funderar jag på att leja en programmerare, men det blir nog grymt dyrt... Visst får det kosta, men inte hur mycket som helst. Hur har ni andra gjort som säljer digitala produkter?
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat