Citat:
Originally posted by kalleboo@Jan 27 2004, 22:57
Lexolar: Det du skriver om Granitecanyon stämmer inte. Jag har en domän hos dem just nu (www.klasson.se) och det fungerade bra att ställa upp.
|
Det jag skrev baseras på egen erfarenhet och följande i
deras FAQ:
"the appropriate upper-level domain must delegate the zone to our nameservers"
Det kan mycket väl vara så att de på senare tid (efter att klasson.se registrerades i april 2003) lättat på villkoren utan att uppdaterat FAQ:n alternativt börjat göra undantag för just .se-domäner.
Enligt
http://josefsson.org/dns/alla-dns.shtml hade granitecanyon.com för ca ett år sedan hand om ca 22-26 stycken .se-domäner. Det var innan liberaliseringen av .se-toppdomänens regelverk och innan .se-zonen spärrades för nedladdning av vem som helst (vilken josefsson.org:s statistik baserades på), men det fanns då ändå över 100 000 registrerade .se-domäner och med tanke på att granitecanyon.com då som nu var/är relativt kända så borde de då haft fler .se-domäner om de vid den tidpunkten officiellt accepterade .se-domäner. Det anser åtminstone jag.
Aja, det är ju i alla fall bra att det funkar med .se-domäner hos granitecanyon.com nu. Jag kommer däremot inte rekommendera dem på grund av deras stabilitetsproblem (som verkar ha pågått relativt regelbundet i flera års tid och som kanske inte är så underligt att de inträffar eftersom de, till skillnad från Zoneedit.com och GratisDNS.dk, bygger helt sin verksamhet på frivilliga bidrag).