Citat:
Originally posted by jomper@Feb 25 2006, 23:19
Nä, har man råd att ha den kvar ändå eller har väldigt låg månadsavgift är det ju inga problem att bara sitta på den. Och det ställer ju egentligen inte till någon olägenhet för föreningen att ha den kvar så varför skulle de bry sig?
Av ren nyfikenhet: Varför skriva sig i thailand? Du får väl ändå inget permanent visum där utan måste göra visa runs till malaysia eller liknande, och det är väl likaledes väldigt svårt för icke-medborgare att starta företag utan att ha en thai-bulvan?
|
Inte just thailand, det är nog ett av de dyrare länderna i Asien. Finns bättre med lägre skatter.
Jag känner till en person (som för övrigt är medlem på WN) han är skriven i Asien och han betalar 15% skatt.
Däremot får han bara stanna ett halvår i sverige per år vilket jag tycker är okej, eftersom när vintern kommer är man sugen på att dra utomlands till värmen.
Förutom den låga skatten, så finns det fördelar som att arbetskostnaden är betydligt lägre. Förlåt, personalkostnaden. Tänk dig att ha massa anställda i t.ex. Indien. Kostar ingenting.
Sist men inte minst, jag är inte 100 på detta, men i Sverige är det svårt att få dra av saker på företagen, i Asien måste det finns länder där det är betydligt lättare.
Sen skadar det ju inte att flera länder i asien växer (BNP) som aldrig förr.
Sol, värme & bad :-)