"Problemet var lite att om jag ändrar till att det hela styrs per automatik så indexeras bara den engelska delen istället för den svenska som jag nu inte vill förlora trycket på."
Jag tänkte på att du kan kontrollera om besökaren har Googlebots ip-adress och i så fall göra en särskild framsida så att Googlebot lätt kommer vidare in på alla språklänkar.
Visserligen har du redan uppnått den effekten utan att använda cloaking. Det är naturligtivs _MYCKET_ bättre att länka vidare till språken så att Google ser samma sak som användarna. Men då ser jag inte riktigt problemet. Sålänge du har en länk till en svensk sida på din framsida kommer Google att hitta och indexera det svenska innehållet
Visserligen blir förmodligen den svenska delen lägre rankad eftersom det är en underlänk till sidan som får de flesta av dina inlänkar.
Citat:
Originally posted by Repti.net@Feb 24 2006, 11:37
Hej
Tack för era tips
Hnn
GeoIp ska jag kolla upp vidare Rewrite finns idag på en del ställen av sidan men detta är något jag kan öka vidare
Zoran
Inga problem att hämta in allt precis som idag fast med ny filstruktur, det går alltid att mecka ihop så att det inte innebär extra arbete hela tiden.
Xyzi
Jag har det nog precis som du skriver redan, ser du i toppmenyn på sidan ser du alla flaggorna till de andra språken. Dock är det den svenska man kommer till som standard och den är medbra i sökmotorerna. Problemet var lite att om jag ändrar till att det hela styrs per automatik så indexeras bara den engelska delen istället för den svenska som jag nu inte vill förlora trycket på.
Jag vill ju få med den engelska delen med fast inte genom att ta bort den svenska.
Kanske kan en sitemap göra det enklare för motorn?
Mvh Richard Arthursson
|