Citat:
Originally posted by Megashop.se+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Megashop.se)
Går det att komma bort från deras fasta årsavgift på 2995:- . Känns väldigt onödig, då de kommer tjäna en hel hög av pengar på de andra avgifterna.
[/b]
|
Den avgiften tar de förmodligen ut just därför att de vill vara säkra på att i alla fall tjäna en liten slant. Säljer man bra så är det en droppe i havet. Genom att ta ut avgiften slipper de små oseriösa butiker som bara tar tid och kraft. Det kanske går att förhandla bort avgiften om man redan är igång och har en bra försäljning. Men då är det nog de andra avgifterna man vill bli av med istället. Allt är ju förhandlingsbart. Till vilken gräns beror ju på hur mycket pengar de tror sig kunna tjäna på dig.
<!--QuoteBegin--InternetFilosofen
Enl. en undersökning vi gjorde för mindre än två år sedan berodde en stor del av avhoppen från teleoperatörerna på att kunderna kände sig obekväma i situationen med 14 dagars kredit som kunde förfalla mitt i månaden. Dessutom var de olika finansbolagen mycket snabba med att skicka påminnelser och strax därefter inkassokrav. För många nya kunder blev detta en shock. I alla fall om man var van vid Telias fakturahantering.
[/quote]
Det är ju skillnad på en telefonräkning som förfaller mitt i månaden eller att få en faktura för en vara som man precis köpt. Skickar man fakturan tillsammans med levererad vara så blir det inga konstigheter. Lång kreditid är ju däremot alltid bra. Blir kredittiden för kort riskerar kunden att hamna i svårigheter om Posten tappar bort ett brev/paket och det blir försenat. Vad gäller påminnelser och inkasso så har det diskuterats i en tidigare tråd
här.
Självklart vill man att ens kunder ska få en bra behandling om de blir lite sena med betalningen. Men kunder som strular och inte betalar klarar man sig i längden utan. Behandla dina kunder som kungar, men gör dig av med folk som inte betalar och ställer till med svårigheter.
Vi anlitade nyligen ACME och det har fungerat bra hittills. Men våra kunder föredrar fortfarande att handla mot postförskott, så vi har inte haft särskilt många fakturaköp ännu. I vårt fall är det inte ens 10 % som handlar mot faktura. Vad det beror på tänkte jag undersöka veckan som kommer