Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
Om jag förstår dig rätt så menar du något i stil med, att eftersom det brukar förekomma lite märklig/oseriös reklam där annars så är det bra att det för en gångs skull finns ett seriöst företag?
Är det rätt uppfattat?
|
Njae inte riktigt. Dock så finns det nog fler som klickar då de inte behöver oroa sig för att det ska dyka upp både det ena och det andra vilket man oftast inte kan utläsa från en länk som lovar att man ska hitta en partner t.ex. Jag försökte framhäva att det inte är så kasst att annonsera på TPB eftersom det med största sannolikhet finns potentioella köpare där. Bara för att man laddar hem en film eller ett spel så innebär det inte att man är ute efter att få allt gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Någonstans måste man välja var/hur man vill synas.
Låt oss tänka att jag ägde kondomshoppen.com och ville marknadsföra mina produkter, om jag kontaktar tjejerna på Malmskillnadsgatan så skulle jag nog kunna få ett riktigt bra pris på att dom marknadsförde min webshop till deras kunder, men skulle jag vilja synas där? (Även om jag säkert skulle nå en annan storförbrukare).
//Björn
|
Det är sant. Men det är ju för var och en att avgöra var man väljer att synas. Reklam handlar väl inte bara om att sälja en specifik produkt utan även att pränta in sitt företag i huvudet på de som ser reklamen. De syns överallt annars så varför inte ta denna platsen också och på så sätt göra dessa användarna medvetna om företaget även om de kanske inte är på jakt efter ett webbhotell atm.