Ah, du bjuder på kvalitativ och riktigt rolig kvällsläsning. Det känns som alla klyschor staplas upp i hög här
För det första, vi har ingen som helst relation till IDG mer än att vi tidigare annonserade i några av deras tidningar (det kanske blev någon hemsidebanner likaså). Dito kan väl iofs sägas om större delen av alla webbhotell i Sverige. IDG är inte de enda som skrivit om oss, vi har varit med i allt från Dagens Nyheter och Metro till VLT och Västerås Tidning.
För det andra, med de priser vi förhandlade till oss på våra annonser så grät IDG blod snarare än att de lättade på champagnekorkarna. Om någon har sponsrat IDG med annonspengar så är det väl sköldpaddan.
I övrigt kan jag delvis hålla med dig. Sam är en ytterst skicklig marknadsförare men han är faktiskt även en väldigt driven och duktig entreprenör. Det är en sann glädje att ha känt och arbetat med honom i över 6 års tid nu, både med Loopia och andra företag. Hans entreprenörsegenskaper är dock vassare än vad media lyckats förstå än, Loopia är bara toppen på ett isberg. Opartisk som jag är så hade jag lätt placerat honom bland de 5 främsta på denna lista
Edit: det skrivs på bra i denna tråd, mitt svar var givetvis riktat till Johan H.