Citat:
Originally posted by MattiKolu@May 8 2003, 09:59 PM
Jag förstår inte varför de gick online med de gamla uppgifterna. Men IMO blir den här "uppdateringen" *riktigt intressant först när datan från den senaste deepcrawlen kommer in.
|
Jepp i mina ögon är den ytterst intressant för nåt liknade har jag inte sett sedan jag började följa googles uppdateringar.
Nåt är dom på gång med och jag tror det är nåt stort, frågan är bara vad.
För att utveckla vad vi menar så fler kan delta i diskutionen så kan man säga att google just nu håller på att uppdatera sina 8 datacenter runt om i världen, detta gör dom i princip varje månad.
Det fina är att man då kan se sin nya ranking i resultatlistan av sökningar på keyworden man "vill" ligga bra på tidigare än vad gemene surfare ser det genom att använda ovanstående www2, www3, www-fi osv ...
Exempel
Sökordet du vill ligga på på är
Keyword1.
Skriv in i sökrutan på
www.google.com
Kolla vart du hamnar med din sida.
efter det, skriv in sökordet Keyword1 på
www-sj.google.com
Kolla vart du hamnar.
Ligger du högre upp i www-sj kan du dra slutsatsen att du förmodligen kommer få mer trafik när uppdateringen är klar

tvärt om innebär ju givetvis mindre trafik.
Samma kan man "oftast" göra för att kolla vilken Page Rank man kommer få kommande månad.
Genom att pinga det uppdaterade datacentret ( i detta fallet www-sj.google.com / 216.239.35.100) så får man fram datacentrets IP, om man sedan editerad hosts filen som i win XP finns i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\ och lägga till raden
216.239.35.100 toolbarqueries.google.com
Så kan man ligga steget före och kolla sin nya PR innan den är online på
www.google.com.
Google's datacenter:
www-sj.google.com
www-fi.google.com
www-ex.google.com
www-ab.google.com
www-cw.google.com
www-va.google.com
www-dc.google.com
www-in.google.com