Jag köpte tre böcker från Björn Lunden. "Bokföring", "Handelsbolag" och "Starta & Driva Företag" blev det. Tack för tipset. Billigt var det också.
"Den nya affärsredovisningen" har jag redan läst faktiskt. Men när jag läste den var omslaget grönt. Jag läste den dessutom första året på ekonomiprogrammet i Lund för många år sedan. Det var den enda kursen i redovisning jag läste, så det blev inte mycket av den biten för mig när jag pluggade. Nu har all gammal kurslitteratur åkt upp på vinden, så jag kan inte hitta den. Annars kan jag tänka mig att boken är rätt bra om man är intresserad. När jag läste den för fem år sedan så var jag ganska ointresserad, tyvärr.
Vad gäller kurs så ska jag nog anmäla mig till en sådan. Var på en snabbkurs hos skatteverket för tre år sedan. De hade tyvärr inget vettigt att säga, förutom att de skulle komma och äta upp oss om vi glömde redovisa en enda krona. Fick känslan av att det var mer hot än undervisning. Men det kanske bara var just den läraren som gjorde ett dåligt jobb. Övriga deltagare var lågutbildade män i 50års åldern. Alla hade haft stora planer på eget snickeri och liknande när de kom dit. När vi gick därifrån hade alla lagt ner sina planer på att bli egenföretagare. Man blir bara väldigt ledsen när man tänker på det
Wiseguy - Ska kolla på den där pdfén. Tyvärr så dog mitt acrobat igår. Installerade ett dataspel från 1998 som lyckades med att sabba det mesta på datorn igår.