Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-16, 21:37 #8
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Ett knepigt dilemma...

Bortsett från alla moraliska betänkligheter:

Om vi utgår från att du lägger in texten åt kunden trots att den är "lånad" för husfridens skull och för er framtida relation/arbeten:

Alternativ 1.
Du arbetar fristående (d.v.s. egen firma på uppdrag av kunden). Det skulle inte förvåna mig om du åker med i farten som medansvarig eftersom du har tillverkat sidan. (Jmfr. köra flyktbilen vid bankrån. )

Alternativ 2.
Du arbetar som projektanställd av kunden. Då bör rimligtvis allt ansvar vila på kunden i egenskap av arbetsgivare (du lyder bara order).

Jag skulle vara ytterst försiktig om alternativ 1 gäller. Människor har en nästintill instinktiv förmåga att skylla ifrån sig för att rädda sitt eget skinn när det börjar bli dags för Tingsrättsförhandlingar.

Jag är varken Jurist eller Advokat, detta är bara mina personliga spekulationer, så ta mina tankegångar med en nypa salt. Det är i alla fall så som jag ser på det hela...

Förslag: Ett anonymt telefonsamtal till Svenska Journalistförbundet http://www.sjf.se 08-613 75 00 kanske i alla fall kan klara ut frågan om du riskerar att ställas till svars som medansvarig vid en ev. framtida tvist.

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat