Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-16, 08:24 #5
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar

Reg.datum: Jun 2005
Tack för era svar.

Kikar på alternativ för merchantkonton, självklart frågar jag mig om det är TD eller, i nuläget, mindre och billigare program som gäller för att driva ett långsiktigt starkt affiliateprogram i Sverige. Ifall skillnaden i den fasta kostnaden mellan programmen gör att man istället kan hyra en säljare säg 20 timmar per månad för att aktivt rekrytera lämpliga affiliates så lutar det i nuläget åt en av uppstickarna. Att (om än mikroskopiskt lite) förskjuta en nästintill monopoliserad marknad är naturligtvis också en bonus.

Zanox ser jag som en mer professionell plattform i jämförelse med andra TD alternativ samtidigt som jag är tveksam till om deras varumärke är tillräckligt starkt bland svenska affiliates i nuläget för att generera tillräcklig volym. Till och med Double verkar ha ett starkare varumärke i Sverige än Zanox.

Valet hade varit lätt om i varje fall 80% av alla seriösa affiliates kände till Zanox som företag och säg att 40-45% också hade i varje fall ett konto hos dem, jag får dock känslan av att så inte är fallet.

Så för att utöka min fråga och även knyta an lite mer till rubriken (tar naturligtvis gärna emot fler åsikter angående erfarenheter osv, intressant att höra om t.ex. plattformen känns svårjobbad som Robertsson nämnde):

Hur ser marknadspositionen för Zanox SE ut i början av 2006, känner de flesta seriösa affiliates till dem och har konto hos dem?
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat