Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-15, 16:23 #43
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Sneaky@Feb 15 2006, 16:10
Jag antar att du menar mig...
Absolut inte. Du ska inte känna dig utpekad tycker jag. Det var mer raljerande från min sida utan någon speciell person i åtanke. Av det jag läst av dina inlägg så är min bild av dig att du är "professionell" (eftersom det är det ordet vi pratar om) i ditt uppträdande. Och jag har absolut inga moraliska betänkligheter om vad andra gör utan brukar bara väga in moralsika aspekter för att det finns människor som är så väldigt PK och den gruppen kan vara ganska stor och en sådan kundbas vill man inte missa.

Eftersom ingen annan uppmärksammat det så kan jag nämna att jag själv knappast är en webmaster som lever på mina websajter. Tvärt om. Jag är delägare i ett bolag som bedriver systemutveckling och i vissa fall är weben med som en komponent. Den sajt jag har i min profil lever vidare med konstgjord andning och är ett hobbyprojekt som vilket år som helst kommer i en helt ny tappning på en helt ny address. Senaste tre åren har jag tjänat 500kr på tradedoubler på den sajten... Och jag har ett par domäner som tickar in c:a 10 euro på sedo per månad. Så i ärlighetens namn trodde jag knappt jag skulle bli godkänd när jag reggade mig på WN för ett par år sedan... Det jag anser att jag tillför och förhoppningsvis får tillbaka är:
- Lång (iaf jämfört med många andra i branchen) erfarenhet av att driva företag
- Lång erfarenhet av systemutveckling i många olika miljöer
- Lång erfarenhet av webutveckling främst som hobby, men det har tagit upp en stor del av min tid.
- Lång erfarenhet av att utveckla GUI som är lätta att förstå och använda.

Jag väntade på att ngn skulle nosa rätt på ngt kring detta, men nu fick jag göra det själv. Jag är långt ifrån en "webmaster" i mina ögon - men jag anser att jag kan tillföra saker här just för att jag kan mycket annat (själv är jag extremt kass på t.ex. design ur ett estetiskt perspektiv). Precis som några säger i denna tråd. Detta belyser bara ännu mer att det är inte mängden pengar i omsättning som avgör professionalism utan det är en attitydfråga. Och frågan är vilken attityd (och innehåll) vill ägaren/moderatorerna ha på WN?
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat