Kravet vi pratar om är om webbutveckling och inte företagande. Du är ingen professionell webbutvecklare för att du kan mycket om företagande utan kraven ställs inom andra områden. Jag anser inte att medlemmarna ska vara kompetenta inom alla områden men de måste kunna tillföra något till forumet också.
Förr fanns det ett krav för att bli medlem på WN. Alla medlemmar blev granskade av moderatorer innan de kunde skriva. Jag vet inte om detta är kvar men med tanke på hur vissa skriver så tror jag inte det.
Varför vissa har fått för sig att detta forum är för professionella webbutvecklare är för att det krävdes en professionell hemsida av något slag. Man behövde inte ha företag eller dra in pengar utan endast en professionell hemsida. Även Tv.nu har gjort reklam för WN under en lång tid och då stog det i stil med "Träffa andra professionella webmasters".
Citat:
Originally posted by Hubbert
Att gamla medlemmer lämnar och nu tillkommer är en rätt så naturligt utveckling.
|
Det är klart att det är en naturlig utveckling. När de inte känner att de kan få ut lika mycket längre så lämnar dem. Det går inte att sitta och lära upp nybörjare för det kommer alltid nya. Dessa passar inte in på ett forum för "professionella webmasters" då fokus sätts på att lära upp folk från grunden och det finns redan hur många forum som helst som gör detta.
Om nu inte forumet är för "professionella webmasters" så får jag ta tillbaka det jag skrivit då det saknar betydelse. Men så länge jag inte fått det bekräftat så lyder det så.
Jag skulle gärna vilja få ett slutgiltligt svar från Thomas