Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2003
|
Som jag har hemsidan just nu är jag alldeles fruktansvärt generös... Perl-maskineriet känner av om man har en antik webbläsare och levererar i så fall en special-version, utan CSS med massa nästlade tables och sånt. Testa hanshq.net/?html32=1
Men det är förjäkla jobbigt att sitta och underhålla två versioner hela tiden så jag tänker köra med en i fortsättningen. Men jag tycker ändå det kunde vara trevligt om sidan ändå fungerade någorlunda i NS4, därför undrar jag om ni kan ta en titt på morristown.hanshq.net och se om det finns något enkelt jag kan göra för att underlätta för NS4... kan jag kanske dölja delar av stilmallen för dem?
I Sydsvenskan (den tidning vi läser här nere) har de ägnat sig att testa hemsidorna hos olika kommuner, och sågade nyligen nån sida eftersom den inte funkade i NS4. De menade att Netscape 4.7 var vanligt bland Mac-användare, men det känns lite som de är ute och cyklar där, eller vad säger ni?
Det är hemskt synd att NS4 är så kass, för man kan liksom inte säga åt folk att uppgradera heller efersom senare versioner, och inte minst Mozilla, har duktigt mycket större prestandakrav.
### Redigerade länkarna med hänsyn till de regler som gäller på WN.
|