Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-15, 11:35 #37
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Hur får du det här till en diskussion där ena lägret inte vill ha in nya medlemmar? Eller är nya medlemmar samma sak som nybörjare i din värld?
Nja där måste jag tydligen ha utryckt mig lite oklart
Jag menar att inte att nya medlemmar är nybörjare i alla frågor, det jag menade är att vår attityd på nybörjarfrågor riskerar att skrämma iväg den medlemmen, då han/hon inte känner sig välkommen.
Och följaktligen bidrar inte den medlemmen med den kompetens han/hon den besitter inom ett annat område.
Mer klart uttryckt då. Man irriterar sig på en fråga från en nybörjare som man tycker är så urbota dum och amatörmässig och tvålar till frågeställaren ordentligt, UTAN att tänka på att frågeställaren kanske besitter en hög kompetens inom andra områden.
Frågor om tex F-skatt, javisst en del av dem är urbota korkade och omogna, men som någon annan var inne på, den personen kan mycket väl besitta stora kunskaper inom programmering som kan vara till glädje för oss andra. Det lär vi dock inte få rätt på om vi möter hans/hennes första fråga i forumet med ett avsnoppande och ibland hånfullt svar.

Uttryckte jag mig tillräckligt klart där?
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat