Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
@hubbert;
Hur får du det här till en diskussion där ena lägret inte vill ha in nya medlemmar? Eller är nya medlemmar samma sak som nybörjare i din värld? Så är det iaf inte i min värld. På samma sätt som jag undviker att umgås med en viss typ av människor undviker jag vissa typer av forum. Och så är vi tillbaka till den ursprungliga frågan; vad är syftet med WN? Jag tror nämligen att WN blivit/är på väg att bli något jag inte är intresserad av att vara delaktig i.
Och så besparar jag alla er som säger att då kan jag ju bara sluta läsa här. Det förstår jag själv, men en öppen debatt kändes på sin plats (uppenbarligen är jag ju inte ensam om min åsikt) snarare en ett PM/mail till några utvalda.
Och allt snack om elitism börjar bli lite tjatigt. För de som missat det har jag svarat på massor av (främst tekniska) frågor både här och på andra forum (t.ex. experts-exchange) för att just hjälpa nybörjare. Men som (jag tror det var robert) någon skrev; det handlar om att hjälpa folk som försöker själva, vill lära sig och som har en professionell attityd - inte lata människor som inte ens försöker göra något själva och förväntar sig att andra skall lägga tid på att lösa deras problem när de själva inte orkar. Så det handlar inte om elitism, det handlar om en attityd bland de som är medlemmar på forumet. Ett forum med 200 personer som respekterar varandra och varandras tid och hjälper varandra är mer intressant än ett forum med 5000 användare som är som WN är idag.
Så hur går diskussionerna i de slutna moderatorforumen (som tydligen enligt ryktet finns)? vad är syftet med WN och vad skall WN utvecklas till? Jag skulle som sagt gärna se att WN (med ett så bra domännamn) blev något annorlunda och inte ännu ett forum i mängden som spårar ur mer och mer... Eller är det ett "generationsskifte" vi kommit till?
Stavning igen:
Smaken är som baken. Personligen tycker jag innehåll och argument är viktigare än stavning, men jag och hubbert är iaf överrens på en punkt helt klart. Att eftersträva en korrekt stavning skall man alltid göra, men att kommentera med rättstavning tillför inget och bevisar bara att man inte har något verkligt argument att tillföra. Så härmed bjuder jag in alla att PM:a mig rättelser av min stavning. Det har jag absolut inget emot - snarare tvärt om.
|