Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-15, 09:42 #33
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
@zoran;
Nej det är kanske inte överdrivet proffsigt att gnälla på andra som klagar på min stavning. Men det finns ju grader i helvetet så att säga. Och att påpeka det irrelevanta i en rättstavning känns mindre oproffsigt än rättstavningen i sig. Och jag stavar dåligt (som svensk) och använder mig av rättstavning (i word) om rättstavning är viktigt.
Anledningen till att jag ogillar rättstavningsexcercis i just det här fallet är att i min ögon finns det två typer av felstavningar. Det ena är katastrofala mer eller mindre analfabeter som skriver teen-språk (ex: "jälp mej me minna koder, de funka faaaaaaan inte") och i det andra fallet folk som stavar fel antingen för att de inte kan stava lite svårare ord (erkänner att jag fortfarande inte orkar bry mig hur professionell egentligen stavas) och/eller råkar skriva lite fel i farten. Det är en stor skillnad på att skriva ett dokument eller en artikel eller spy ur sig något på forumet. Därför är jag av åsikten att rättstavningsinlägg inte hör hemma på forum eftersomde inte tillför ngt i diskussionen (om inte felstavningen ger meningen en helt ny innebörd) eftersom det är ämnet man diskuterar som är det viktiga inte hur det stavas (så länge jag slipper läsa teen/lunar-språk).

@DeadC;
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att när jag reggade mig hette det "WN för sverieges professionella webmasters". Dessutom krävs ju fortfarande en "komersiell" sida i signaturen och det tycker jag indikerar lite högre ambitionsnivå än "jag har en sida med smygtagna bilder på tjejerna i min klass" eller "jag har köpt 3 domäner vad är de värda och vad är F-skatt".

Jag är inte guds bästa barn och jag kanske inte alltid lever som jag lär. Men jag försöker hålla övertrampen så få som möjligt. Eller som min gamle far sade en gång i tiden då han arbetate som bilskolelärare: "Kör inte som jag kör - kör som jag säger att du ska köra"
Men visst är det väl egentligen bäst att alltid föregå med gott exempel...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat