Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
@1337pm;
Jag har aldrig påstått att jag är expert på att stava svenska och den där typen av inlägg är inte profesionella. Det enda du lyckas med är att bevisa för andra att du inte har något vettigt argument att komma med och därför väljer du att kommentera något som är helt ovidkommande för ämnet. Jag väljer nu att inte kommentera detta ytterligare eftersom jag då skule bryta mot reglerna för WN ang. t.ex. personangrepp. Och framförallt för att det knappast skulle vara profesionellt av mig att börja ta upp andra saker som t.ex. ett urval av dina inlägg här på forumet i relation till denna diskussion.
@alla;
Jag håller med om att alla är inte bra på allt. Däremot känns det inte profesionellt att ställa vissa typer av frågor i just detta forum. Det finns andra forum som nybörjarfrågorna passar bättre in på. Och just företagar/skatte frågorna är nästan uteslutande av den typen att de svar man får här inte är värda vatten. Skattelagstiftningen ändras ofta och sällan ställs frågan med alla omständigheter listade eller så svarar man med ett svar som har andra omständigheter än frågan. Den typen av frågor måste besvaras av en jurist eller revisor (beroende på frågans art) som är insatt i företagets verksamhet. Alternativt ringer man skatteverket och frågar. Det är nämligen naivt (och i mina ögon oprofisionellt) att lita på ett svar man fått här. Visst man kan få en indikation och det köper jag, men personligen ser jag inte poängen med det eftersom den "indikationen" kan vara helt felaktig. Som seriös företagare borde man utan att blinka direkt fråga myndighet och/eller sin jurist/revisor.
Så egentligen är det inte frågornas nivå som är den springande punkten utan det handlar om vad man frågar om och varför. Rena nybörjargrejer och framförallt sådant som man googlar fram på 10s genom att söka på samma sak som är frågan tycker jag inte hör hemma här. Profesionalism handlar inte om att tjäna pengar på sitt jobb utan på sättet man uppträder.
Personligen känns det dessutom som om andelen tonåringar som tror de är västa high-rollerserna för att de köper/säljer domäner och har en websajt med lite bilder på (halvnakna) tjejer och som frågar om allt mellan himmel och jord börjar bli överrepresenterade här på forumet. Jag vill ju inte i bästa sosse-stil kväsa alla initiativ till företagande men långt ifrån alla som är aktiva på WN verkar vara vuxna med avseende på mental och biologisk ålder.
Edit: En tydlig uppdelning (som t.ex. johanH föreslår) är ett bra sätt att gå vidare givet att de "avancerade" delarna modereras och frågor som inte hör hemma där flyttas till nybörjardelen. Inga konstigheter med det. Därav egentligen min fråga - vad vill WNs ägare egentligen åstadkomma med WN.
|