|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag tycker inte att det är sämre att det kommer "dumma frågor" då och då än att aktiviteten är noll. Visserligen stör jag mig på inlägg som jag själv tycker är totalt idiotiska, men det finns garanterat andra som tycker att mina inlägg är lika idiotiska i de ämnen där jag inte är så kunnig.
Att läsa dumma inlägg är också roligt ibland, och då och då kan man till och med orka hjälpa personen om man har tid. Att bara tillåta frågor av hög nivå skulle ge en elitistisk stämning och underbygga en översittarattityd där ingen till slut vågar yttra sig av rädsla för att framstå som inkompetent.
Och hur en f-skattsedel skulle höja kvaliteten har jag svårt att se. Själv är jag anställd, så isåfall skulle jag inte finnas kvar. Jag känner dock en egenföretagare med totalt bristande intelligens som jag skulle kunna skicka in som ersättare.
EDIT:
Ett förslag är väl att skapa en särskild underavdelning för nybörjare där alla nybörjarfrågor får lov att ställas. Sedan kan man välja att utesluta dessa trådar från RSS-flödet om man vill.
|