Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-14, 10:21 #14
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Robert@Feb 14 2006, 10:45
Nej nej, jag skrev att datat kan finnas i samma formulär (i motsats till att de måste finnas i 2 st). Om det är filen + 1 dropdown eller en textbox eller vad som helst tror jag ni alla förstår att det inte gör någon skillnad, därav jag ursäktade att jag i mitt exempel nämnde att det skulle finnas en drop, det kan givetvis lika gärna vara en textmassa + filen.

Jag skrev däremot inte hur man benade ut datat på serversidan vilket är 99% av hela jobbet, därav kanske mitt svar inte bidrog så mycket till diskussionen. För detta ber jag om ursäkt!
Nja, bidrar gör man inte alltid så du behöver inte ursäkta dig för det .

Det jag oponerar mot är att det visst finns en skillnad i förfarandet. (Antigen förstår jag inte riktigt vad du menar eller tvärtom).

Om man kör på dropdown metoden, så måste man göra det i några steg. För att möjligheten att en nyhetsstory ska finnas med i droppdownen så måste den finnas med när sidan genereras. OK?

Så, det innebär att man måste spara nyheten _först_. Sen ska man låta sidan med dropdownen att genereras. Då har man nyheten i sin droppdown. Då kan man ladda upp filen.

Det innebär att du måste posta 2 gånger för att uppnå samma sak som med min metod.

Min metod med textruta innebär att du matar in din story, väljer fil, och skickar alltihop i en och samma request (klick).
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat