Citat:
Originally posted by Robert@Feb 14 2006, 10:45
Nej nej, jag skrev att datat kan finnas i samma formulär (i motsats till att de måste finnas i 2 st). Om det är filen + 1 dropdown eller en textbox eller vad som helst tror jag ni alla förstår att det inte gör någon skillnad, därav jag ursäktade att jag i mitt exempel nämnde att det skulle finnas en drop, det kan givetvis lika gärna vara en textmassa + filen.
Jag skrev däremot inte hur man benade ut datat på serversidan vilket är 99% av hela jobbet, därav kanske mitt svar inte bidrog så mycket till diskussionen. För detta ber jag om ursäkt!
|
Nja, bidrar gör man inte alltid så du behöver inte ursäkta dig för det

.
Det jag oponerar mot är att det visst finns en skillnad i förfarandet. (Antigen förstår jag inte riktigt vad du menar eller tvärtom).
Om man kör på dropdown metoden, så måste man göra det i några steg. För att möjligheten att en nyhetsstory ska finnas med i droppdownen så måste den finnas med när sidan genereras. OK?
Så, det innebär att man måste spara nyheten _först_. Sen ska man låta sidan med dropdownen att genereras. Då har man nyheten i sin droppdown. Då kan man ladda upp filen.
Det innebär att du måste posta 2 gånger för att uppnå samma sak som med min metod.
Min metod med textruta innebär att du matar in din story, väljer fil, och skickar alltihop i en och samma request (klick).