Angående personlig integritet. Visst, lösenorden måste lagras, och måste även gå att dekryptera för att kunna skicka till servern. Alltså kan jag ta reda på era lösen och läsa er mail. Denna fråga ska man alltid ställa sig, vågar jag lämna ut mina uppgifter? Detta måste jag naturligtvis skriva ihop nån sida om, men det är inte lätt att veta vad man egentligen ska skriva eller hur man ska formulera sig. Kan dock meddela att lösenorden till inloggningen till själva sidan är hashade, och att lösenorden till pop3-servrarna inte lagras i klartext, dock är krypteringsmetoden där inte så avancerad, i princip ett substitutionskrypto. Men det går ju lätt byta till någon annan metod.
Open Source säger ni? Hmm, då måste nog koden struktureras upp lite bättre
Citat:
Citat:
Idén: Finns det egentligen ett behov av en sådan tjänst? Några förslag på hur man kan finansiera projektet? Är folk villiga att betala en liten summa? Ska man arbeta med reklam?
|
Kanske skulle tänkte på det innan?
|
Som jag skrev så var det ett eget projekt som blev lite för bra för att bara ha för sig själv. Men det vore ju kul om man åtminstone kunde få ihop lite slantar till domännamnet...