Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-10, 22:15 #9
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by Aidex@Feb 10 2006, 16:12
Det är väl ganska rimligt att Altus startar om på ny kula? Det finns förmodligen mycket kompetens i företaget, men de har fått ett dåligt rykte. Om jag vore ägare skulle jag fortsätta med det jag är bra på, men under ett annat namn. Förhoppningsvis har de även lärt sig något av sina tidigare misstag. Om de inte är helt bakom flötet, så tror jag att det nya företaget kommer att följa Googles regler.
Hmmm, om "kompetens i företaget" finns så borde de aldrig ha blivit bannade eller hamnat ens i kläm med google. Har man någon typ av kompetens så brukar man kunna läsa relger som gäller för en viss sak, tycker då åtminstone jag.

Sedan ett företag som gjort ett misstag en gång och sedan byter namn/startar nytt i nytt namn bör ju tänka på vad de håller på med. Allt lurar ju bara folk som inte vet något om bakgrunden, vilket jag tycker är förjävligt att göra.

Ett företag som instället fortsätter under samma namn, och kan vänta svart till vitt är mer värt. De visar att de gjorde fel, erkänner sitt fel, och ser till att de inte gör det igen. Och framförallt under samma namn så att folk båda kan få se en före och efterbild. För gör man ett fel/misstag är det ju bara står för det man gjort, och det gör man absolut inte om man startar ett nytt bolag i annat namn.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat