Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-10, 11:50 #39
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Att usas utrikesminister gick ut och anklagade mellanösternländernas ledare för att stöta på /driva på och utnyttja situationen, ger mig bara mer bilden av det
Hon anklagade 2 länder, Iran och...
Iran´s regering har ju inte direkt döljt det. Med tanke på hur många länder det är i arabvärlden så är det ju inte direkt mycket.

Muslimerna är ett svag grupp nu. Man har bestulit land (israel), man har infört sanktioner i flera år (USA), man har gått in i Irak och skapat kaos sen har man tagit kontroll över dess tillgångar, nu gör man sig redo för Iran´s tur.

Den största ilskan skapades nog mot muslimerna efter 11 september, hetsjakten iaf.
Bin Ladin är en mycket intelligent man, det kan man läsa i hans brev till USA efter attacken. Jag tror visserligen inte att hälften av personerna på WN vet varför 11 september ägde rum. Men i sitt brev förklarar Bin Ladin att han såg på hur Amerikanska flottan skjöt ner en av hans städer, de 2 största byggnaderna ramlade ner och när han såg det bestämde han sig för att göra samma sak mot USA. Om jag inte minns helt fel var denna attack för att hjälpa Israel, förmodligen, amerikanska flottan har sen Israel´s tid alltid haft båtar utanför för att skydda.

Som sagt, muslimerna är en svag grupp, det är lätt att hoppa på dom.
En av de största religionerna på jorden, förmodligen den mest förtryckta.

Vad skulle hända om jag måla bilder över judar? Jag skulle få fängelse.
Skulle nog gå göra kristna kyrkan rätt arg med lite bilder också.

Jag har inge problem med fri press, men då ska vi även ha "fri-press", d.v.s. nazister m.fl. måste få trycka vad de vill.
Johan H är inte uppkopplad