Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-09, 20:46 #5
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Kan kan se bero på hur statistikprogrammen räknar refferals och unika besökare?
Ja, alla har visst sitt eget unika sätt att räkna, vilket de alla hävdar är världens bästa. Brist på standard. Helt enkelt ovetenskap - motsatsen till vetenskap - man bryr sig inte om vad som är vetenskapligt exakt rätt. Det går att sälja ändå.

Citat:
- Använda en opartisk tredjepartsräknare?
Jo, men finns det någon sådan för klickräkning? Och i så fall, kommer både säljare och köpare att lita på den mätningen? Tanken är nog rätt annars, och för ren besöksstatistik kan det vara en framkomlig väg. Det finns ju duktigt dyra sådana (KIA index), men om både säljare och köpare är väl insatta i hur något visst enklare mätningssystem fungerar, och vad dess siffror betyder i realiteten, så kan man komma överens kring det också.

Citat:
- Ge kunderna en egen kundarea där de kan följa utvecklingen "av vår klickstatistik" till deras site. Något som många av er säkert redan har.
Ja, det praktiseras flitigt. Dock skulle fusk kunna förekomma då också, men först och främst bör köpare och säljare känna ett förtroende för varandra innan man ens drar igång. Finns misstroende från början så blir det ofta mer problem än vad det ger i pengar.

För övrigt är fastprisavtal väldigt bra. Administrativt billigare kan ingenting bli. Bygger dock väldigt mycket på förtroende som byggs upp av att man som köpare har fått tagit del av webbplatsägerens historik, statistik och intentioner.

Citat:
Gör det nån skillnad om man leverar användaren direkt till siten med en snygg och snäll url (sidanomdetta.asp) som referrer jämfört med redirect via bannerräknarsida (bannerhit.asp?bannerid=4654564)
Det är ju inte ovanligt att annonseringen, särskilt då det gäller textannonser, har två syften; dels att få presumtiva kunder via annonser och dels att få "PR" (främst Google PR, och främst i syfte att komma högre i Googles söksvar, SEO helt enkelt). Då spelar det stor roll hur du länkar till annonsören.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat