Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-21, 18:29 #3
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
Jag skulle vilja påstå att offline-annonsering är totalt ointressant för mindre företag.
Detta pga av en normalt sett låg ROI. (finns självklart undantag).

För större företag däremot som har en stor budget kan det självklart vara av intresse att öka brandingen.
Men är ex.vis annonser i tidsskrifter,fackpress m.m. bättre för branding?

Enligt en undersökning från IMT Strategies slås det fast att ett företags närvaro på relevanta söktjänster är det viktigaste mediet när det gäller att hålla en hög nivå av Brand Awareness (varumärkeskännedom) – alltså viktigare än tryckta medier och reklam i radio eller på tv!

(Sales & Marketing Management Magazine, januari 2001) .

Det ni
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat