Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Citat:
Originally posted by -Jan Eriksson@Feb 3 2006, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Riverboy
Men visst ska man hålla reda på man är skyldig att hålla reda på allmäna vilkoren som Jan Eriksson skriver men det kan väl knappast vara skäligt att vare 30dag gå in och läsa vilkoren, för plötsligen kanske de har ändrat sin abonnemangstid att alla blir uppbunda på 5 år och har man inte gått in och läst får man som kund skylla sig själv.
|
Jag tycker inte det är skäligt att man ska gå in och kolla avtalsändringar en gång i månaden. Jag tycker man är skyldiga att meddela ändringar per e-post eller liknande. Och då ska man visa vad som har ändrats och inte bara skicka ett helt nytt avtal.
|
Då jag själv är kund hos Loopia så trädde de nya villkoren ikraft sensommaren 2004, detta framgick även som en nyhet i respektives kundzon som ett pop-up fönster som man var tvungen att klicka förbi samt att de lades in Kundzonen så det gick inte att missa dessa, tycker att detta borde räcka väldigt långt och missar man detta så får man faktiskt skylla sig själv.
Sedan så är uppsägningstiden reglerad av abonnemangsform dvs. år eller kvartal.
|
Är inte själv kund hos Loopia och har inga åsikter om Loopia som webbhotel. Framför bara mina åsikter. Att enbart meddela i en kundzon tycker jag är fel. Visa kunder är inte inne i dessa alls så dom missar sådant.