Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-02, 21:00 #23
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Verkar vara många som köper nya antivirusprogram bl.a. i samband med Aftonbladets artikel .

Jag såg tidigare ett test där de flesta stora antivirusprogram var med i en jämförelse där bl.a. Avast! och AVG fick underkänt pga att de var betydligt långsammare ut med uppdateringar gällande virusdefinitionsfiler så de skulle isåfall alltså inte skydda mot virus som går i form av blixt-meddelanden. Tyvärr hittar jag inte artikeln nu.

Själv körde jag tidigare F-secure och det krånglade i princip hela tiden och deras backweb-lösning var inte alls rolig då den krashade titt som tätt. Numera kör jag McAfees antivirus-, antispam- och firewall-lösningar vilket jag är grymt nöjd med eftersom jag aldrig lägger märke till att antivirusskyddet körs längre och det är precis så jag vill ha det. Dock kostar det ju ca 600 SEK / 2 licenser för antivirus-skydd eller ca 600 för en helhetslösning med virusskydd/spyware/antispam/brandvägg.