Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-02, 17:35 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Då skulle jag valt Song/Telenor/IP-Only/Dataphone etc etc som är dom vettigaste om du behöver extremt.
Song har lite halvdan koll på sitt nät, framförallt utkanterna av det. De brukar vara billiga så jag skulle kunna tänka mig Song som en av flera leverantörer om de har väsentligt lägre pris.

Det cirkulerar en hel del rykten runt Dataphone; nog för att avskräcka mig - men jag har ingen egen erfarenhet.

När det gäller serverhallar har jag nyligen varit och tittat på några, bland annat Interxion och Internet Border Technologies. IBT har minst två webbhotell (varav ett hyfsat välkänt) som kund, en av Sveriges största webbplatser använder sig också av dem i dagsläget.

De kriterier PatrikWeb räknar upp är givetvis uppfyllda av dessa aktörer; även om Interxion ansvarar för allt utom anslutning till Internet där du kan välja den operatör du vill ha.

Det finns ett par aktörer som har atombombssäkra bergrum, men om centrala Stockholm (det är där eller i närheten som de hallar jag tittat på finns) atombombas bör det finnas viktigare saker att hantera än att se till att alla servrar är igång... känns det som.

Citat:
Originally posted by -b_andersson@Feb 2 2006, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av esset
Upptid.se stämmer ju inte. Webcows har varit nere. Vad baserar det på? Skickar dem en request om dagen eller nått?
Från upptid.se:
Upptid.se mäter tillgängligheten för Sveriges alla webbhotell. Kontrollerna sker genom att alla sidor besöks varje minut med hjälp av ett flertal utsprida datorer i Sverige.
//Björn
Upptid.se kan nog vara en bra fingervisning, men det känns som att vissa driftstörningar mer beror på problem hänförliga till datorerna som kontrollerar än webbhotellen de kontrollerar.

Tänk på att titta på månadsrapporten - dagens statistik är egentligen inte speciellt intressant. För övrigt är det webbhotellets egen hemsida de kontrollerar.

Upptid för 2006-01-01 -- 2006-02-02
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat