 |
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
|
Jag tycket att 3 månaders uppsägning för ett webhotell är dåligt när det är shared hosting, det är en sak om det är co-location eller liknande.
Loopias kostnad per kund är så liten att de borde skämmas att ha 3 månaders uppsägning för shared hosting. Och jag blir förvånad när jag hör att de använder denna 3 månaders uppsägning till att tvinga kunder att betala för ytterligare ett år som kunden inte vill ha.
Självklart borde Loopia sträva efter att ha nöjda kunder som gillar deras service och vill stanna hos dem istället för att lura kvar kunder på detta sätt.
Jag förstår att Loopia vill ha kvar så många kunder som möjligt och tjäna pengar, men personligen tycker jag inte att det är etiskt att ha någon uppsägningstid på shared hosting.
Vad Loopia borde ha är en faktura som påminner kunden om att förlänga deras tjänst och om den inte betalas så borde tjänsten avslutas.
|