Citat:
Tyvärr är ingen ändring i Adlibris ersättningsstruktur aktuell. Vi har diskuterat detta, men det är inte volymförsäljning av böcker som är deras primära mål, utan nya kunder i deras databas. Blir det någon ändring i deras policy så kommer mail skickas ut om detta.
|
Jag tycker att ni borde skriva ut denna info på sidan på TD som handlar om Adlibris. Idag är det
väldigt otydligt. Och går man in och tittar på sammanställningen över program står det bara att det är 5% i provision som gäller. Ingenting om att det endast gäller första köpet av ny kund. Om ni är tydligare med denna info så kanske Adlibris tar sig en funderare till.
Just nu kör de annonskampanjer i alla stora svenska dagstidningar. Jag kan tänka mig att tidningarna får betalt oavsett om läsaren är kund hos adlibris tidigare eller ej (!). Eller vad tror du?
jag sammanfattar deras deal via TD:
De vill ha gratis annonsvisningar hos mig, de vill ha gratis klick av mig, och dessutom vill de ha gratis kunder av mig (eftersom alla redan är kunder hos Adlibris sedan tidigare - de är nordens största bokhandel).
Hur kan du motivera mig att bli partner med Adlibris med dessa usla villkor? :-)
Jag är faktiskt väldigt förvånad över att någon överhuvudtaget länkar till Adlibris med dessa villkor. Någon på WMN som kan förklara för mig?