Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-25, 06:38 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Varför är du så rädd om kunder som inte betalar? Det är alltid 1 % av kunderna som står för 90 % av trasslet när man driver företag. ”Kunden har alltid rätt” brukar man säga, och det stämmer verkligen. Men någon som inte betalar inom utlovad tid är inte en kund.

När vi var nya och färska löste vi alltid alla problem på ett för kunden fördelaktigt sätt. Även när vi visste att kunden lurades och bedrog så gick vi med på det. Resultatet var att vi fick många återkommande kunder. Många återkommande och besvärliga kunder.

Vi hade nyligen en ”kund” som ångrade sitt köp 4 gånger! Hon vägrade dessutom att stå för returfrakten. Hon menade att vi hade för snabba leveranser. :blink: Det här var alltså bara ett exempel på den typen av kunder som man inte vill ha. Jag anser att folk som inte betalar för sig hör till samma kategori.

Jag har aldrig hört något negativt om vare sig kreditor eller acme när det gäller deras metoder att driva in sina pengar. Så ur ett goodwill-perspektiv är det nog hugget som stucket.

Och en gång till; lägg ditt krut och all din service på betalande kunder istället. Det är de som du vill ska komma tillbaks och handla igen Vad spelar det för roll om ditt inkassoföretag använder lite hårda nypor mot de som inte betalar? Självklart vill man inte använda sig av ett inkassobolag som lämnar döda hästhuvuden i sängen hos folk som inte betalar sina räkningar i tid. Men dit hör varken kreditor eller acme.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat