|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag beställde 15 EU-domäner för Land Rush genom Crystone. Eftersom jag inte visste om jag ville ha alla domännamnen kontrollerade jag först i avtalet att man inte band sig till att köpa dessa. Det framgick att betalningen av domänerna skulle vara verifieringen att man vill ha dom. Eftersom jag har mycket större förtroende för Loopia reggade jag samma domäner hos dem när det blev möjligt och därmed betalade jag aldrig till Crystone. Nu har det gått ett antal månader utan att pip från Crystone föränn idag då jag fick 15 påminnelser med påminnelseavgift i brevlådan. När jag kollar på avtalet på deras webbsida idag ser jag att dom skrivit om det. Eller rättare sagt tagit bort deras temporära EU-avtal och implementerat ett nytt i deras generella som fungerar för alla tjänster. I det nya avtalet är en beställning bindande och att det kostar 180:- per avbeställning.
Jag reagerade på att det första avtalet var riktigt dåligt skrivet och att det snarare var ett stolpskott än en jurist som plitat ner bokstäverna. Jag tänkte faktiskt spara det avtalet utifall att Crystone skulle strula (jag hade det på känn), men av någon anledning verkar det inte som att jag gjort detta. Är det någon annan som har det gamla avtalet eller sitter i samma sits som mig? Jag känner åtminstonde en person som råkat ut för samma sak som jag.
Jag är såååååå glad att jag valde PRQ framför Crystone när jag valde co-location för ett halvår sedan.
|