Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-24, 08:13 #9
EagleOwls avatar
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling
EagleOwls avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by ccato@Jan 23 2006, 11:38
Hmm. Det finns inga puckade Frontpage Server Extensions på sajten va?
FTP innehåller ju inget magiskt annars, publicerar du verkligen till rätt mapp?
Det tror jag inte det ska finnas... kunden testade även ändra något i Dreamweaver, och jag har för mig att det hade att göra just med Check In-funktionen - nåt om att Dreamweaver låser kontot så att bara en kan arbeta med det, eller liknande? Det gjorde dock ingen skillnad oavsett vad den inställningen stod på.

Och japp, jag laddar upp filerna till dokument-roten bara, men har även testat skapa under-mappar att lägga dem i. Filerna och mapparna syns i ftp-programmet och ligger snyggt och prydligt på sin plats, men om man går till samma url i browser så hittas de inte där förrän de då som sagt "publicerats" med Dreamweaver först.

Det verkar faktiskt även som att det finns andra filer på sajten som är publicerade med Dreamweaver, och KAN hittas från webben, men som jag däremot INTE kan se i ftp-programmets katalogträd, trots att de bevisligen finns där. Kontot beter sig ungefär som att det finns två separata katalogträd - ett för FTP-access och ett för Dreamweaver - och att det är Dreamweaver-versionen som "gäller" för webservern. Kanske det kan vara någon ledtråd?
EagleOwl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat