|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2005
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2005
|
Det ska vara nån *nix-variant såvitt jag vet, har inte haft nån kontakt med webhotellet (som befinner sig i Danmark) hittills heller eftersom det är ett redan existerande konto jag arbetar - eller försöker arbeta - mot. Och ja, det är jättekonstigt, jag har sysslat med websidor i över 10 år och mot många olika webhotell och aldrig någonstans stött på något liknande - eller hört talas om någon annan som gjort det heller för den delen.
Eftersom det faktiskt fungerar att ladda upp och se filer på webkontot, så tänker jag mig att problemet (teoretiskt och gissningsvis) består i kopplingen mellan ftp-servern och web-servern. Ftp-servern (de använder ProFTPD) godkänner ju uppenbarligen mig och mitt ftp-program eftersom jag får ladda upp filerna, men web-servern gör sedan inte det när en browser requestar dem, såvida inte kunden själv varit in med Dreamweaver och "godkänt" att filen får synas på webben.
Eftersom jag har så gott som noll erfarenhet av både Dreamweaver, skillnader mellan att arbeta från Mac eller PC mot webben samt de tekniska aspekterna i att konfigurera en webserver, så hoppas jag att någon därute kan ha någon aning om vad som orsakar detta. Om inte så får jag ta och ringa Danmark i veckan, förhoppningsvis bör väl webhotellet veta. :/
|