Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-20, 20:08 #4
StefanB StefanB är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
StefanB StefanB är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 20 2006, 21:00

Nyhetsportalen.se använder cookies *get-variabler för att avgöra om en besökare skall landa på en temporär sida eller direkt till en artikel. Om du surfar från nyhetsportalen.se så kommer du aldrig att få se en sådan sida. Att UA skulle påverka något tror jag du har missuppfattat.
Om man surfar på nyhetsportalen med googlebot som UA, så skickas man inte direkt vidare till nyhetsartiklarna utan kommer direkt på landingssidan (vars enda syfta är att visa adsense-annonser), vilket gör att dom sidorna indexeras i google, om du hade direktlänkat till artiklarna så hade du tappat 99% av sökmotors-besökarna.

Jag glömde en sida till, matdryck.se vars innehåll är scrape:at från bla cocktailguiden. Copyright & katalogskydd är inget som du förespråkar? Dom kanske har en plats åt dig i pirat-partiet?

Men jag håller med, all sån här skit ska spam-anmälas. Sen om google gör något (inte troligt) är något helt annat, men frågan är som sagt ifall du är rätt person att hänga ut folk med telefonnummer/osv när du inte är mycket bättre själv.

-Stefan-
StefanB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat