Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 4
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 4
|
Det föreligger som så, att jag har ett tips.
Ett råd som grundar sig på min erfarenhet från nystartade telefonoperatörer.
Enl. en undersökning vi gjorde för mindre än två år sedan berodde en stor del av avhoppen från teleoperatörerna på att kunderna kände sig obekväma i situationen med 14 dagars kredit som kunde förfalla mitt i månaden. Dessutom var de olika finansbolagen mycket snabba med att skicka påminnelser och strax därefter inkassokrav. För många nya kunder blev detta en shock. I alla fall om man var van vid Telias fakturahantering. Kunderna kunde vara nöjda med teleoperatören i sig men inte med faktureringsproceduren. Telia är dock mycket medvetna om detta och gillar situationen.
Med andra ord,
det är långt ifrån bara de fasta och löpande avgifterna som är viktiga när man anlitar finansbolag.
Testa deras kundservice!
Hur snabba är de med påminnelser och inkassokrav? (Är de tillmötesgående)
Till sist, glöm inte att om kunden blir sen med sin betalning är det inte ER de korresponderar med, utan en person på ett finansbolag som kanske inte ens har en aning om vad ERT gebit är...
|