Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
|
Jag skulle säga att priskillnaden beror på tre faktorer: enklare former av supportkanaler accepteras "over there" (webbtickets, irc och icq är standard, telefonsupport är ovanligt), billigare banbredd och större marknad.
jag har hyrt dedikerade servrar i usa i några år och har sett hur priserna har sjunkigt dramatiskt allt eftersom fler och fler personer börjar drifta egna boxar (vilket leder till att marknaden blir än större, företagen kan göra större vinster, dumpar priser vilket leder till att marknaden blir än större, osv) - samma sak verkar vara på gång här i sverige.
att det skulle vara det påstått höga skattetrycket för företag som leder till högre priser här köper jag inte, tror snarare att det är svårt att försörja sig på att drifta enbart ett eller två rack om kunderna kräver *kvalitativ* övervakning och support 24/7.
|