Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-19, 22:09 #14
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 19 2006, 21:41
Du får vad du betalar för. Därför är det dyrare när du tittar dig runt på kvalitetsalternativ.
Du kan lätt ordna en skräpserver hos t.ex. FS Data eller Crystone, hotta upp den en gnutta, peta in ett Linuxoperativ och Cpanel (vad tänke du göra eftersom du behöver Cpanel?) och hamna på ca den summa du nämner som alternativ i USA.
Vill du dock ha hög prestanda, lite fart under huven, en Cpanel förinstallerad, redundans på maskinen, raid, backup och lättillgänglig support så får du nog betala 2500-4000, ja kanske 5000, här i Sverige. Fast du får något som du också i USA måste betala mer för - kvalitet.
Jag noterade att du nämnde att de har bra support i USA där du kollat och det är säkert möjligt, men det kan ju vara trevligt med svensktalande support. Dessutom brukar support vara formulärbaserad på billighetsalternativeni USA, sällan har du telefonnummer att ringa etc.
Skall du drifta företagsrelaterade saker så skulle jag titta mycket noga på vilken redundans som finns (raid av något slag, backup, garantier/åtgärder mot driftstörningar etc.). I din besrivning av vad du fick för 169 USD i månaden
Behöver du en server för eget bruk så, javisst, hyr en i USA, eller hos FS Data eller någon billighetsvariant här.
Tänk dock på att känsligheten för störningar ökar med avståndet - Atlanten är fortfarande en flaskhals, och en ömtålig sådan...

Har hyrt den server jag nämner i ca 3 år nu och det funkar klockrent!
Absolut inget budget alternativ, finns billigare om man önskar på andra ställen.
Har pratat med dem i telefon flera gånger, via ICQ m.m.

Hotta upp hit och dit, peta in prylar och så vidare.... Mumbojumbo!
Jag är serverdyslektiker!
Jag vill ha:
"Vill du lägga till en ny domän så klickar du här."
osv

Inte hålla på att uppdatera massa pryttlar. Allt ska vara klart och övervakat.

Som du uppenbarligen missade så ville jag inte ha något billigt utan prisvärt.
Det är skillnad det. Billigt och bra går sällan hand i hand...

Flaskhalsen du pratar om märker nog bara vi som tänker på det, så trång är den inte tycker jag.

Jag är egentligen inte ute efter att byta (man skall aldrig säga aldrig, visst vore det skönare att ha hyra i Sverige) utan jag undrar varför det är så stor prisskillnad.

Är det bandbredden eller vad....

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat