Citat:
Originally posted by jomper@Jan 18 2006, 23:19
Att tjäna pengar på att stänga ner småskuttars konton och sno pengarna låter otroligt långsökt och kortsiktigt. Det skulle ge mer pengar att behålla dem i två månader eftersom Google tjänar lika mkt pengar (uppskattningsvis) som den som visar deras annonser.
Nä, förklaringen är nog så enkel att det är dyrare att lägga massa jobb på att utreda småskuttarnas eventuella fusk än att helt enkelt stänga kontot. Antagligen finns det en gräns på hur mkt man måste dra in per månad för att Google ska lägga ner mer jobb än att skicka standardmail..
Imho hanterar Google det hela rätt dåligt.
|
Jag vill ju gärna tro att det är sant. Inte för att det är bra - men det är inte fullt lika illa. Det som talar EMOT är väl varför dom då inte talar om vad som gäller när man går med. Men dom är väl rädda att skrämma bort nykomlingar om dom säger som det är...
Jag ställde en fråga till US om vad som gäller i TOS - om dom kan dra in betalning för giltiga klick i efterhand och dom säger NEJ - ändå är det precis det dom har gjort för mig...
Trist när ens hjältar (Google) på så kort tid lyckas bli det nya hatobjektet - värre än MS...?!?