Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-17, 22:26 #18
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Jag tillsammans med en grupp andra driver sedan 18/4-05 smurfa.se med ca 8200 medlemmar och vi har pnr registering med i vår hantering av medlemmar.
Vi har enorm trafik till vår sajt och den bara fortsätter öka vilket vi kunde förrutspå därför gick vi hårt fram från början med säkerheten till medlemmarna.

Vi har ibland problem med besvärliga medlemmar till och från dock har det lugnat sig rejält från tidigare och det kan vara av följande orsaker.

Vi stänger helt enkelt ner kontot i administrationen så det inte går att använda det kontot tills datumet löpt ut som anges i administrationen.
Vi stänger ner Ip adressen tillfälligt i administrationen dessutom.
Vi skickar iväg ett mail till personen ifråga och hänvisar till diverse lagar och paragrafer samt är det allvarligt så skickar vi med information att kontot blivit anmält till ISP och med samarbeten vi har med diverse olika ISP´s Abuse avdelningar så har vi kommit långt i att skydda andra medlemmar.

Detta är något av vår ledstjärna att den enskilde medlemmen finner trygghet hos oss vilket är oerhört viktigt.

All vår abuse handhas noggrannt och vi följer alltid upp alla delar av en händelse.
Så jag jag rekommenderar er att jobba på att utveckla samarbeten med ISP Abuse avdelningar som vi gjort.
Möjligheten att stänga ner ett konto eller rent av radera hela kontot gör att den som missbrukar tjänsterna tillslut tröttnar och letar andra ställen att vistas på där kontrollen kanske inte är lika bra.

Som sagt det finns massa olika vägar att gå för att lösa detta problem som du har det gäller bara att inte ge upp.

Ha bra moderatorer / admins som vid olika tider övervakar sajten och de postningar som görs
Ha ett anmäl system inbyggt i de olika delarna så det blir lätt för medlem att anmäla saker till er samtidigt som ni snabbt får information om vad som pågår.
Var mycket aktiv själv på sidan och var tydlig vad som accepteras och inte accepteras.

Lycka till.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat