Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-15, 15:22 #10
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag sökte en grafiker med f-skatt här på WN nyligen och fick detta svar av FilipLind:

Citat:
Jag förstår inte riktigt...
varför betala dessa amatörer på wn pengar? när det är 1 på /1000 som egentligen kan något. VArför inte låta proffsen göra detta, medan det är gratis. ALLA mina loggor, hemsidor, bilder, visitkort etc etc är av otroligt proffsigt material, och allt är gratis. Jag tycker det börjar bli aningen löjligt det här med att betala en webbdesigner 1000 kr för en hemsida...
www.svensktinternet.com gör det gratis. proffsigt som attans dessutom, photoshop, html, flash, java etc etc...
Anledningen är inte till att göra gratisreklam, jag tror knappast dem behöver någon reklam med deras koncept. Men det är synd att kasta ut pengar på amatörer när de utbildade gör det gratis.

av min erfarenhet (jag har visserligen bara beställt 2 hemsidor och 3 logotyper) så tillverkar dem något av de häftigaste logotyperna. Ni kan testa själva. Opartisk eller inte, jag har inget med dessa att göra, förutom att jag använder dem själva, men jag tycker att fler borde spara på slantarna.

MVH filip
När jag konfronterade honom med IP-adressen fick jag detta svar istället:

Citat:
du vet säkert hur det är när man nyss startat upp en verksamhet. Man vill ha besökare och kunder är det inte så?
Rimmar riktigt illa med det jag satt i fetstil i första mailet.
För övrigt är inte kritiken nådig mot alla andra grafiker som hänger här på WN
Och för er som undrar vad haken med dessa "gratis" grejjer är så går det ut på att man ska beställa TD-produkter först som ger svenskinternet provision innan man får sina loggor. Men jag har ett tips som jag fick från Filip om man inte vill beställa TD-erbjudanden:

Citat:
Du är fortfarande hemskt välkommen att utnyttja våra tjänster, jag garanterar dig bra produkter. Du har inget att förlora. Du kan göra så här, i "order id" rutan skriv: "Filip Linden" så struntar dom i att du inte tagit del av någon gratisgrej och gör saken direkt
Undrar hur länge till dessa bluffmakare ska få fortsätta och om den utlovade domänförsäljningen var en försäljning, utan ytterligare "gratis" marknadsföring.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat