Visa ett inlägg
Oläst 2004-01-15, 15:43 #24
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av desdecado
Känns som dom flesta har planerat hur dom ska städa upp efter en hacker, men hur är det med det förebyggandet då? Tänker på SQL injections etc.?
åtgärder i form av backup är både billigare och enklare att genomföra än att försöka uppnå ett "heltäckande" förebyggande skydd. backuper och liknande skyddar ju även mot andra typer av oförutsedda dataförluster.

det jag ser till att använda i förebyggande säkerhetssynpunkt är ganska varierande. dock är det allra viktigaste en väl konfigurerad brandvägg enligt mig.

skulle vara intressant att höra hur många av er andra som märker av intrång(sförsök) på ett eller annat sätt?
Jo men det är inte alla hackers som bara vill "förstöra", man kanske har kännslig information i databaserna, typ medlemsregister eller ännu värre; kreditkortsnummer (tror inte så många har sånt här iofs). Ni kör väl åtminstonde krypterade passwords i databasen?

En hacker kan ju tex ändra lite info hos en medlem och tillförskanska sig varor eller pengar ("pengarna tillbaka" etc om det gäller en tjänst). Jag bara menar att bara för att man har besök av en hacker så betyder inte det att första sidan är ändra till en svart sida med grön text där det står "joo bin hax0rezed by 1337 N00b"
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat