Citat:
Originally posted by Chrichan@Jan 7 2006, 13:07
Om kunden uppger fel adress så kommer ett allmänt felmeddelande som säger att adressen inte stämmer enligt folkbokföringsadressen men det säger inget om vad det är i adressen som inte stämmer. Specificerar Kreditor detta så kunden vet exakt vad det är i adressen som är fel angett?
pereje, du skriver att du mejlar kunden och förklarar vad som är fel när han har misslyckats uppge rätt adress. Hur kontrollerar du vilken som är kundens riktiga folkbokföringsadress? Det smidigaste sätt jag känner till är att ringa Skatteverkets automatiska tjänst som faxar ett papper en kvart senare med folkbokföringsadressen, men jag hade önskat ett smidigare sätt som ändå är gratis eller mycket billigt.
|
Som Sebastian skriver ser kunden vilken uppgift som inte stämmer, t.ex. postort eller postnummer. Jag som säljare kan även i Kreditors system se vilken uppgift som är den rätta (folkbokföringsadressen). Jag behöver alltså aldrig ringa/faxa skatteverket, utan detta är en av många funktioner som ingår när man ansluter sig till kreditor utan extra kostnad.
Jag tycker att innan man bestämmer sig för vad man väljer, så ska man ha testat båda systemen. Mina erfarenheter av Kreditor är att det fungerar klockrent, skillnaderna är det bara att testa och jämföra. Är man som jag van vid kreditors system känns Acmes väldigt omodernt. Fast jag är säker på att Acme jobbar på en ny lösning nu när kreditor finns, konkurrens är bra!
Vad ni än väljer så kommer ni säkert att bli någorlunda nöjda, för fakturabetalning ökar försäljningen och att dessutom sälja fakturorna är både enklare och billigare än postförskott idag när företag som Kreditor och Acme finns.