Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-07, 18:29 #41
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av koala
Citat:
Originally posted by -nudie@Jan 7 2006, 18:31
Citat:
Originally posted by -koala@Jan 7 2006, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av nudie
... Då har det vart rätt så onödigt för mig att gå på Rytmus Musiker & Artist-gymnasium och sen de som gått estetlinjer..
Jag visste inte att man valde dessa linjer för att bli rik, men man lär sig något nytt varje dag.

Ehh.. Hej? Vem är du som kommer och hackar på mina gymnasieval? Antagligen så är du dum i huvudet, så jag kan väl berätta hur det är...
Man väljer det man är bäst på om man vill bli rik, om du inte visste. Utnyttjar sin talang eller liknande, annars gör man fel

Hej Jag avstår från att presentera mig närmare just nu, men roligt att du är intresserad av att veta mer om mig (om nu inte bara för att veta vem du ska spotta på). Det för övrigt inte mysigt att få en spottloska i ansiktet kan jag berätta. Men människor utan verbal kommunikationsförmåga kan nog inte klandras för att de förmedlar sina åsikter efter bästa förmåga. Det är ju trots allt fullt lagligt så länge man inte skadar någon.
Det är beklagligt om du känner dig påhoppad personligen när jag påstår att man inte väljer estetisk linje eller musikgymnasium om man är ute efter att bli rik. Jag har dock den bestämda uppfattningen att ens gymnasieval i första hand ska styras av vilka intressen och talanger man har. Om sedan utbildningen leder till att man blir rik bör vara sekundärt.
Musiker och konstnärer har aldrig varit rika. Nuvarande situation är en parentes i världshistorien.

Att du ska få en spottloska i ansiktet för att du vill bli av med upphovsrätten är ju en sak jag sa och inte menade. Det handlade mer om att de som har den åsikten och verkligen tror att det är rätt att låta var och en tanka ner vad som helst graits är helt, helt, helt idiotiskt korkad! Alla nedladdningsprogram har ju gjort det svårare för musiker/artister att tjäna pengar på deras hårda jobb också.

Sen är det fortfarande så att, oavsett vad det är, kan du tjäna bra pengar(bli rik) på det du är bra på. Finns många IT-nissar som aldrig varit rika. Det handlar om vad man kämpar för osv.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat